reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Sara Cincurova

Sara Cincurova

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Človek. Pozorovateľ. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Prekonávanie násilia: druhá časť príbehu o týraných ženách

Sara Cincurova

Prekonávanie násilia: druhá časť príbehu o týraných ženách

Pred pár dňami som na blogu uverejnila článok, v ktorom som letmo načrtla dôvody, kvôli ktorým je pre obete násilia v párových vzťahoch tak veľmi ťažké zo zlého vzťahu vycúvať. Domáce násilie – napriek tomu, že som sa vo svojom článku zámerne rozhodla písať o týraných ženách – nepozná koncept cieľovej skupiny: môže sa týkať každého. Taký bol teda môj úmysel: podeliť sa o myšlienky a príbehy, ktoré sú inšpirované  stretnutiami s desiatkami obetí, s ktorými denne pracujem. Verím, že príbehy o násilí, tak ako aj každá iná trauma, pohlcujú každú jednu obeť individuálne a zvlášť. Ľudia, ktorí nimi prešli, sa však musia vydať na spoločný beh na dlhú trať: odísť z minulosti a prekonať traumu, pobiť sa so svojimi démonmi a nájsť v sebe silu žiť inak.

  • 2. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 000x
  • 12
Prečo týrané ženy ostávajú týranými ženami

Sara Cincurova

Prečo týrané ženy ostávajú týranými ženami

Nemám vo zvyku uverejňovať na tomto blogu deskriptívne, vedecké texty o priebehu a pôvode násilia, s ktorým sa vo svojej práci denne stretávam. Rozhodla som sa však jeden napísať. Prečo? Čím ďalej tým viac sa stretávam s názorom, že týrané ženy sú hlúpe ženy, pretože od partnera neodídu. Obviňovanie obetí je v tomto ohľade mimoriadne rozšírený fenomén a to dokonca aj u ľudí, ktorí inak majú rozhľad a empatiu: musia to byť hlúpe ženy, čo si koledujú o bitku a koniec koncov tak im treba, keď neodídu, že? Podobný názor počujem približne raz za týždeň. (Opäť som si raz vzdychla, keď som dopísala bodku za vetou). Všetci vieme, že ľudia majú nepríjemnú tendenciu uprednostniť jednoduchý a radikálny názor pred pravdou, ktorú býva omnoho zložitejšie pochopiť. A ja som sa preto rozhodla napísať článok o tom, prečo odísť býva tak strašne zložité a prečo sa ľudia zvyknú tak veľmi mýliť, keď tieto ženy odsudzujú a odkazujú im, že sú hlúpe.

  • 5. feb 2014
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 16 428x
  • 136
reklama
SkryťZatvoriť reklamu